Google Ads / AdWords Kursus

Google Ads / AdWords Kursus

Google Ads kursus

Deltagere: 1-25 personer
Varighed: ½-2 dage
Geografi: Hele landet
Tilbydes online: Ja – men anbefales kun som ½-dages Google Ads kursus online og udbyttet er typisk størst ved at mødes fysisk.

NYT: Åben Google Ads workshop 27. september 2024 for dig der arbejder med e-handel. Mere info + tilmelding her.

Skræddersyede kurser i Google Ads (tidligere AdWords) til dit niveau:

  • Trænger din Google Ads-konto til et ordentligt tjek?
  • Er du gået død i kontooptimering og rutiner og savner du et par friske øjne og ny inspiration?
  • Føler du at der sker meget indenfor Google Ads og at det ikke er så nemt længere at lave ordentlige resultater med din annoncering?
  • Eller er du helt ny til AdWords og vil du gerne have den bedst mulige start på annoncering på Google?

– Så lad os få sat en dag op til et Google Ads kursus, hvor vi sammen kan kigge på dine udfordringer med Google Ads. Du er garanteret at have rykket dig, når kurset er ovre og du vil få tanket en masse ny viden og fokuspunkter til det fremadrettede arbejde med din konto.

Kursusdagen kan struktureres præcis som du vil og med så mange deltagere fra din virksomhed eller organisation, som nu giver mening. Det vil sige, kurset kan tilpasses efter om det kun er dig eller en hel afdeling, der skal blive bedre til Google AdWords.

Sådan kan din undervisning i Google Ads blive udformet:

google ads interface

Google Ads interfacet

Det kan være som et klassisk kursus, hvor vi gennemgår best practices, funktioner, budgivning, søgeordsanalyse og så videre i Google Ads-interfacet. Her vil du gå væk med et godt fundament til at arbejde videre med kontoen på egen hånd.

Kurset kan i stedet også udformes som en workshop i præcis dine udfordringer, hvor vi går meget nær på data i din konto og udfordrer status quo for din Google Ads-annoncering.

Det kan også være en mellemting mellem de to typer beskrevet ovenfor: Pointen er, at du kan få skræddersyet en kursusdag omkring Google Ads, præcis som du vil.

Google Ads undervisning med Digitale Dyder er altså dedikeret til at give nyt liv til din Google Ads-annoncering og løfte dine resultater til nye højder.

Generelt prøver vi på at få skabt en dag, hvor vi vil bruge langt det meste af tiden på praksis og ikke teori i forhold til at skabe resultater med Google Ads.

Eksempler på emner til et kursus i Google AdWords:

google ads kampagner

Google Ads kampagnetyper

  • Søgeord: Er det de rigtige søgeord/matchtyper jeg bruger og har jeg alle relevante varianter med? Kan strukturen for kontoen og inddelingen af søgeordene gøres bedre ift. at øge kvalitetsresultaterne og potentialet for konverteringer?
  • Budget og budgivning: Giver det mening at bruge automatiske budstrategier eller er manuel bedre? Er det smart med et fælles budget og hvor mange penge skal jeg overhovedet bruge på Google Ads?
  • Google Shopping: Hvilken type Shopping-kampagne skal jeg bruge (almindelig, Smart eller Performance Max)? Hvordan kan jeg over tid optimere på min Shopping? Hvordan får jeg lavet det bedst mulige feed? Hvad skal jeg være opmærksom på i Merchant Center?
  • Display-netværket: Hvad kan vi som virksomhed få ud af at poste penge i Display-annoncer? Skal vi bruge penge på Display eller flere penge på Search? Hvordan får vi den bedst mulige målretning på Display-netværket og hvordan optimerer vi annonceringen her over tid?
  • Youtube: Hvilken type videokampagne er den mest optimale for os at bruge? Hvad er best practices i forhold til den kreative del af videoer til annoncering? Hvordan bliver vi klogere på resultaterne af vores annoncering på Youtube?

Om underviseren:

Google Ads Kursus Underviser

Google Ads Kursus Underviser

Med stor erfaring siden 2016 i at undervise på kurser har Thomas Søby Andersen godt styr på formidlingen af både de basale men også de mere avancerede dele af Google Ads.

Han har undervist nær sagt alle typer af virksomheder og organisationer i brugen af Google AdWords og kan skabe en lærerig og god oplevelse for 1 deltager eller et helt rum fuld af kursister.

Desuden er undervisningen baseret på over 10 års erfaring med at lave succesfulde Google Ads-kampagner for alle typer af virksomheder. Thomas bruger det meste af sin tid på at sidde i sine kunders konti og lave optimering/opsætning af Google Ads og det kan du mærke på undervisningen, der altid er så konkret som mulig.

Når Thomas underviser er du sikker på at få den nyeste viden om Google Ads, baseret på erfaring fra rent faktisk at sidde til daglig og arbejde med et væld af forskellige virksomheders konti.

Til en kursusdag med Thomas Søby Andersen er du altså sikker på at få en masse ny viden og gå hjem med praktiske tiltag, som du kan implementere i din Google Ads konto.

Booking af kursus:

For at tage en nærmere snak om booking af kursus, dato for afholdelse, indhold og så videre så tag kontakt til Digitale Dyder i dag.

Klik her for at se kontaktmuligheder

Ofte stillede spørgsmål om Google Ads kurser:

Forhåbentlig kan denne FAQ gøre dig endnu klogere på, om du skal booke et kursus i AdWords med Digitale Dyder.

Hvilke områder af Google Ads dækker et kursus?

Alle områder af Google Ads kan komme i spil i en kursussammenhæng. Det vil sige Search, Shopping, Display, Youtube, App, Discovery og Performance Max alle er kampagnetyper og områder vi kan beskæftige os med. Ofte kan det være noget af en mundfuld at skulle dykke ned i alle områder på en tilfredsstillende måde på 1 kursusdag, så fokus på 1-3 af områderne giver den bedste oplevelse af at komme godt omkring hver type kampagne.

Skal jeg allerede have en Google Ads-konto og være i gang med annoncering for at tage et kursus?

Du kan starte helt fra bunden med at oprette en Google Ads-konto på selve kursusdagen og så få den bedst mulige start med din annoncering. Selvfølgelig kan et kursus også hurtigt blive mere interessant, hvis du allerede har været i gang i et stykke tid og har data for kampagner, som vi kan kigge nærmere på og tage udgangspunkt i. Alle niveauer af erfaring og aktivitet på en evt. eksisterende Google Ads-konto kan sættes i spil på et kursus.

Hvad koster et Google Ads kursus?

Prisen på et kursus med Digitale Dyder varierer efter længde, hvor kurset skal foregå og antal deltagere på kurset. I sidste ende er det vigtigste at du/I får masser af værdi ud af kurset i forhold til jeres løbende arbejde med Google Ads.

Giver et online Google Ads kursus værdi?

Erfaringen hos Digitale Dyder med online kurser er, at de snildt kan give masser af værdi, hvis længden ikke er mere end højest 3-4 timer. Det bliver for hårdt koncentrationsmæssigt, hvis kurset skal være længere end det. Så er det bedre at bide kurset over i flere separate sessioner.

Hvad er forskellen på et kursus, en workshop eller en sparringssession?

Måske er kursus, workshop og sparring præcis det samme i dit hoved og det er jo helt fair. I sidste ende handler det om, at du udvikler dine evner indenfor Google Ads. Her er hvordan Digitale Dyder ofte deler disse 3 størrelser op:

– Et kursus er ofte 1 hel arbejdsdag dedikeret til at blive klog på så mange facetter af Google Ads som muligt, inkl. praktiske øvelser i interfacet med at oprette relevante kampagner og kigge på optimeringsmuligheder. Overordnet typisk en blanding af teori og praksis der kan afstemmes efter ønsket niveau.

– En workshop er ofte nærmere en halv arbejdsdag med et specifikt fokus. Det kunne f.eks. være at få inkorporeret den nyeste viden om søgekampagner eller at blive helt skarp på Youtube-annoncering. Her arbejder vi 100% i interfacet hele tiden og bruger ikke meget tid på teori.

– I en sparringssession sidder du helt og holdent ved roret og underviser Thomas Søby Andersen er med i cockpittet som sparringspartner med dig. Vi kigger direkte i din konto og arbejder målrettet på at skabe forbedringer af dine resultater. Disse er ofte 1-2 timer i længde af gangen og kan f.eks. foregå 1 gang om måneden. Få tryghed i at du får udstukket nogle gode retninger for dine kampagner og få professionel opfølgning på dit arbejde.