Google Ads / AdWords Opsætning & Optimering

Google Ads / AdWords Opsætning & Optimering

Når du arbejder med Google Ads eller skal til at i gang med det, kan du måske genkende nogen af nedenstående scenarier:

– Er du helt ny til Google Ads og synes allerede det er uoverskueligt at skulle opsætte din første kampagne?
– Bruger du hver gang du skal ændre noget i Google Ads 2 timer på bare at finde rundt i interfacet?
– Er du træt af at dine kampagner bliver flere 100 kr. dyrere hver måned og dine optimeringer ikke producerer bedre resultater?
– Har du prøvet at få sat sporing op, men nu er du i tvivl, om det er gjort korrekt?

Hvis ovenstående vækker genkendelse, kan det være, at det giver mening at få en professionel Google Ads ekspert til at varetage styringen af din konto og det er selvfølgelig her at Digitale Dyder kommer ind. Med massiv erfaring indenfor Google Ads siden 2012 får du en tryghed og sikkerhed i at vide, at dygtige øjne og hænder kommer til at styre din konto.

Opsætning af Google Ads efter alle kunstens regler

Google Ads Opsætning

Google Ads Opsætning

Når en AdWords-konto skal sættes op for første gang, kan det hurtigt bliver en lang tjekliste, som du skal igennem:

  • Søgeordsanalyse: Ved du hvilke søgeord og matchtyper du skal vælge, for at opnå fornuftige resultater? Hvordan sikrer du en god struktur for inddelingen af søgeord i kontoen, som også er fremtidssikret?
  • Konverteringssporing: Har du styr på sporingen af konverteringer, enten gennem Google Ads-sporingskoden eller gennem en kombination af Google Analytics og Tag Manager?
  • Oprettelse og optimering af feed: Alle webshopeejere bør teste Google Shopping af og det vigtigste i den sammenhæng er at komme i gang med det bedst mulige produktfeed. Kender du best practices her for titler, beskrivelser og alle de andre felter?
  • Valg af kampagnetyper: De seneste år er der kommet flere nye kampagnetyper til i Google Ads og de har ikke ligefrem gjort det nemmere at vælge, hvordan man skal gribe sin annoncering an. Skal du blot køre søgekampagner eller kan der være noget at hente med f.eks. en “Maksimal Effektivitet”-kampagne?
  • Budstrategier: Har du nok konverteringsdata til at det giver mening at køre en automatisk budstrategi eller skal du i stedet køre en “gammeldags” manuel CPC-strategi? Budstrategier er kun blevet mere kompliceret de seneste år og der er mange ting at tage med i overvejelserne

…og listen kunne snildt fortsætte med punkter som f.eks. “responsive søgeannoncer” eller “custom intent målgrupper”. Alle disse områder og facetter af Google Ads kan du få løst ved et samarbejde med Digitale Dyder.

Et samarbejde om AdWords kan skræddersyes.

Uanset om du er marketing manager i en B2B virksomhed, ‘Head of E-commerce’ i en større webshop eller har en nystartet enkeltmandsvirksomhed kan et samarbejde om Google Ads give mening. Thomas Søby Andersen, der står bag Digitale Dyder, har erfaring med mere eller mindre alle slags størrelser og typer af virksomheder og organisationer og har altid idéer til, hvordan Google Ads kan give mening for din situation.

Generelt er der ikke nogen standardpakker eller -produkter på hylden hos Digitale Dyder: Vi tager altid udgangspunkt i din nuværende situation og dine ønsker til et samarbejde. Det betyder også, at selv om mange samarbejder ender med at Thomas tager styringen over Google Ads-kontoen helt, så kan han også fungere som en sparringspartner i stedet, hvor du selv opretter kampagner og optimerer, men med Thomas med på sidelinjen.

Hvad består Google Ads optimering af hos Digitale Dyder?

Google Ads Optimering

Google Ads Optimering

Det er et bredt spørgsmål, men ofte er løbende optimeringer med Digitale Dyder ved roret en blanding af justering af søgeord (inkl. matchtyper og negative søgeord), budstrategier, annoncetekster, annonceudvidelser, opdatering af sporing og mere til. Optimering kan være mere eller mindre avanceret alt efter hvor stor en virksomhed, der er tale om og hvor skarp du er på målsætninger.

Sidstnævnte er absolut også noget, vi i fællesskab kan blive klogere på: I hvert fald skal du altid have nogle konkrete målsætninger med din annoncering, for at den bliver en succes.

AdWords optimeringer er aldrig rigtig noget, man bliver færdig med: Fra uge til uge og måned til måned skal der i langt de fleste tilfælde skrues på nogle knapper, for at resultaterne med din annoncering bliver ved med at være gode.

Så hvis ovenstående lyder som noget, du kan se dig selv i og du trænger til at vende et muligt samarbejde omkring din Google Ads-konto, så tæv ikke med at række ud til Digitale Dyder.

Alle potentielle samarbejder starter generelt med et gratis kontokig af din nuværende opsætning og en faglig vurdering af, om et samarbejde giver mening og hvad potentialet for din konto er.

I sidste ende handler det om, at du får værdi ud af samarbejdet og at dine Google Ads kampagner kommer til at performere bedre.