Google Analytics 4 Kursus

Google Analytics 4 Kursus

kursus-analytics

Få et begynderkursus i Google Analytics 4 eller et mere avanceret kursus til at blive helt klog på alt det man kan i programmet.

Deltagere: 1-20 personer
Varighed: ½-2 dage
Geografi: Hele Danmark
Tilbydes online: Ja (dog er udbyttet erfaringsmæssigt størst ved at mødes ude i virkeligheden).

Google Analytics 4 (GA4) er kommet for at blive og er den udgave af Analytics, vi fremover skal beskæftige os med. Måske du stadig mangler at sætte dig ind i denne nye udgave eller du mangler nogle af mulighederne fra det gamle Universal Analytics?

Til et kursus i Google Analytics 4 kan fokus ligge præcis der, hvor du gerne vil have det. Du kan blive ledt igennem alle rapporter, features og så videre i interfacet og få lov til at lave opgaver, der vil træne dine evner til at navigere i interfacet og analysere data. Vi kigger også på den mere tekniske del af programmet og kan bruge noget tid på at kigge på forskelle mellem det nye og gamle Analytics og hvordan du kan få dine gamle rapporter eller dashboards tilbage.

Kurset kan være kun for dig, dit team eller for 20 medarbejdere på tværs af afdelinger. Sammen bliver vi enige om, hvor fokus skal ligge for kurset og hvad skal være udbyttet for dagen samt fokus på hvilke udfordringer du/I p.t. sidder med.

Et kursus i Google Analytics 4 kunne omhandle:

  • Rapporter: Hvilke rapporter er de mest brugte i Analytics for en virksomhed som min? Hvor kan jeg finde en rapport der svarer til min favorit fra Universal Analytics? Hvordan kan jeg tilpasse rapporterne i GA4?
  • Udforskninger: Hvilken type udforskning skal jeg lave og er de overhovedet nødvendige for min organisation? Hvordan fungerer filtre deri og hvordan kan jeg tilpasse en visning til at vise præcist det, jeg gerne vil se i dagligdagen?
  • Hændelser: Hvordan er hændelser i Google Analytics 4 anderledes end dem jeg kender fra Universal Analytics? Hvordan opretter jeg mine egne hændelser, skal jeg bruge Google Tag Manager og hvordan laver jeg dem til konverteringer?
  • Konfiguration: Hvilke indstillinger skal jeg specielt være opmærksom på i administrationsdelen af GA4? Hvordan implementerer jeg Analytics 4 på min hjemmeside og tager højde for cookielovgivningen i Danmark? Hvordan får jeg sporing på f.eks. mit søgefelt på hjemmesiden?
  • Datanalyse: Hvordan bliver jeg klogere på hvad værdi en specifik type trafik skaber, når jeg kigger på en udvalgt brugerskare? Hvor bliver jeg klogest på hvordan mine sider performer ift. engagementsrate?

Om underviseren:

Som Google Ads-konsulent siden 2014 har Thomas Søby Andersen kontinuerligt også brugt rigtig meget tid i Google Analytics, både Universal og GA4. Han har lært at bruge programmet som praktiker og det er også den tilgang du vil opleve på et kursus med ham.

Erfaringen i at undervise i Analytics strækker sig helt tilbage til 2016 og dækker et væld af virksomheder og organisationer. Fællesnævneren har altid været at sætte sig i kursistens sted og starte undervisningen i øjenhøjde.

Med Thomas Søby Andersen som underviser vil du blive godt klædt på til at forstå Analytics 4 og få værktøjerne til selv at fortsætte dit videre brug af programmet efter kurset er ovre.

Booking af kursus:

For at snakke nærmere om bookning af Analytics 4 kursus så tag kontakt i dag:

Klik her for at se kontaktmuligheder