Google Analytics 4 (GA4) Kursus

Google Analytics 4 (GA4) Kursus

kursus-analytics

Få et begynderkursus i Google Analytics 4 eller et mere avanceret kursus til at blive helt klog på alt det, du kan i programmet.

Deltagere: 1-20 personer
Varighed: ½-2 dage
Geografi: Hele Danmark
Tilbydes online: Ja (dog er udbyttet erfaringsmæssigt størst ved at mødes ude i virkeligheden).

Google Analytics 4 (GA4) er kommet for at blive og er den udgave af Analytics, vi fremover skal beskæftige os med. Måske du stadig mangler at sætte dig ind i denne nye udgave eller du savner nogle af mulighederne fra det gamle Universal Analytics? Undervisning i Google Analytics kan være det perfekte skub, til at få dig godt i gang med programmet.

Til et kursus i Google Analytics 4 kan fokus ligge præcis der, hvor du gerne vil have det. Du kan blive ledt igennem alle rapporter, features og så videre i interfacet og få lov til at lave opgaver, der vil træne dine evner til at navigere i programmet og analysere data. Vi kigger også på den mere tekniske del af programmet og kan bruge noget tid på at kigge på forskelle mellem det nye og gamle Analytics og hvordan du kan få dine gamle rapporter eller dashboards tilbage.

Kurset kan være kun for dig, dit team eller for 20 medarbejdere på tværs af afdelinger. Sammen bliver vi enige om, hvor fokus skal ligge for kurset og hvad skal være udbyttet for dagen samt fokus på hvilke udfordringer du/I p.t. sidder med. Når kurset er ovre, vil du være meget bedre klædt på til dit videre arbejde med Analytics 4 og det vil være en overkommelig mundfuld.

Et kursus i Google Analytics 4 kan omhandle:

  • Rapporter: Hvilke rapporter er de mest brugte i Analytics for en virksomhed som min? Hvor kan jeg finde en rapport der svarer til min favorit fra Universal Analytics? Hvordan kan jeg tilpasse rapporterne i GA4?
  • Udforskninger: Hvilken type udforskning skal jeg lave og er de overhovedet nødvendige for min organisation? Hvordan fungerer filtre deri og hvordan kan jeg tilpasse en visning til at vise præcist det, jeg gerne vil se i dagligdagen?
  • Hændelser: Hvordan er hændelser i Google Analytics 4 anderledes end dem jeg kender fra Universal Analytics? Hvordan opretter jeg mine egne hændelser, skal jeg bruge Google Tag Manager og hvordan laver jeg dem til konverteringer?
  • Konfiguration: Hvilke indstillinger skal jeg specielt være opmærksom på i administrationsdelen af GA4? Hvordan implementerer jeg Analytics 4 på min hjemmeside og tager højde for cookielovgivningen i Danmark? Hvordan får jeg sporing på f.eks. mit søgefelt på hjemmesiden?
  • Datanalyse: Hvordan bliver jeg klogere på hvad værdi en specifik type trafik skaber, når jeg kigger på en udvalgt brugerskare? Hvor bliver jeg klogest på hvordan mine sider performer ift. engagementsrate?

Om underviseren i Analytics:

Google Analytics Kursus Underviser

Google Analytics Kursus Underviser

Som Google Ads-konsulent siden 2014 har Thomas Søby Andersen kontinuerligt også brugt rigtig meget tid i Google Analytics, både Universal og GA4. Han har lært at bruge programmet som praktiker og det er også den tilgang, du vil opleve på et kursus med ham.

Erfaringen i Analytics undervisning strækker sig helt tilbage til 2016 og dækker et væld af virksomheder og organisationer. Fællesnævneren har altid været at sætte sig i kursistens sted og starte Analytics’ undervisningen i øjenhøjde.

Med Thomas Søby Andersen som underviser vil du blive godt klædt på til at forstå Analytics 4 og få værktøjerne til selv at fortsætte dit videre brug af programmet efter kurset er ovre.

Booking af kursus:

For at snakke nærmere om bookning af Analytics 4 kursus så tag kontakt i dag:

Klik her for at se kontaktmuligheder

Ofte stillede spørgsmål om Google Analytics 4 kurser:

Her er nogle af de spørgsmål der ofte kan dukke op i forbindelse med et Analytics 4 kursus:

Hvad er forskellen på Universal Analytics og Google Analytics 4 – og skal jeg skifte?

Google har annonceret, at Universal Analytics (det ‘gamle’ Analytics, også kaldet Google Analytics 3 af nogle) holder op med at optage data fra d. 1. juli 2023. Derfra skal du bruge GA4 for at få ny data på de besøgende på din hjemmeside. Så det giver altså mening at komme i gang med Analytics 4 hurtigst muligt, for det er fremtiden for webanalyse, hvis du vil bruge Googles produkter.

Den store forskel på Universal Analytics og Analytics 4 er, at hændelser er blevet grundarkitekturen i GA4. Programmet er blevet kodet helt på ny, forlyder det fra Google. Derfor er det heller ikke muligt at konvertere en Universal-ejendom til en GA4-ejendom eller fortsætte med det historiske data i GA4. Så anbefalingen er at begynde med at spore på Analytics 4 så snart som muligt, for husk på at du først får data i kontoen fra det tidspunkt, sporingskoden bliver aktiv på din hjemmeside.